سامانه سناد دانش آموزی snd.medu.ir
نوشته شده توسط : sevda

سامانه سناد دانش آموزی به آدرس snd.medu.ir یک پورتال واسه وزارت آموزش و پرورشه که یکی از وظایف این سامانه ثبت و نگهداری اطلاعات ثبت نامی دانش آموزا برای دسترسی ساده تر توسط مدیر و کادر آموزش و پرورشه . با داشتن کد ملی ، کد مدرسه ، با توجه به مقطع تحصیلی و نوع مدرسه می تونین از طریق سامانه سناد وارد پنل مدرسه مورد نظرتون بشین .

سامانه سناد کوتاه شده عبارت سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزی با آدرس snd.medu.ir هست که باعث یکپارچه سازی و دسترسی راحت تر مدیر مدرسه و کادر آموزش و پرورش به همه اطلاعات دانش آموزا برای برنامه ریزی اصولی و انجام هرگونه نظارت ، بازرسی و ارزیابی ، ثبت نام المپیادهای علمی کشور ، ثبت نام آزمون های تیزهوشان و جشنواره جوان خوارزمی طراحی و راه اندازی شده .

با راه اندازی سامانه سناد از سال 1390 ، زمان شروع سال تحصیلی لازمه تا مدیر مدرسه از طریق این سامانه اقدام به ثبت نام و کلاس بندی دانش آموزا کنن . به خاطر اهمیت سامانه سناد ، تو این مقاله امکانات این سامانه و نحوه استفاده از اون رو گفتیم . پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

 

امکانات سامانه سناد دوره ابتدایی

با پیشرفت تکنولوژی آموزش و پرورش اقدام به طراحی و راه اندازی یکسری سامانه الکترونیکی مثل سامانه همگام و سامانه سناد کرده . هدف از راه اندازی سامانه سناد انجام مراحلی مثل ثبت اطلاعات ثبت نامی دانش آموزا ، کلاس بندی و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی - تربیتی به صورت الکترونیکیه . از مهم ترین امکاناتی که سامانه سناد داره ، موارد زیر رو شامل میشه :

 

 انجام فرایند ثبت نام :

برای ثبت نام تو مدرسه جدید ، لازمه تا وارد سامانه سناد به آدرس schsnd.medu.ir شده ، با وارد کردن کد ملی ، اطلاعات فردی شناسنامه ای دانش آموز و اطلاعات والدین تو سامانه گفته شده ، ثبت نام خودشون رو انجام بدن .

 

  داوطلبایی که به هر دلیل ، تصمیم به تغییر مدرسه دارن بهتره تا برای انتخاب مدرسه جدید یکسری فاکتورای مهم رو در نظر داشته باشن تا با تعویض مدرسه دچار افت تحصیلی و مشکلات این چنینی نشن . برای اطلاع از فاکتورای یک مدرسه خوب خوندن مقاله زیر رو پیشنهاد می کنیم .

بیشتر بخوانید: 6 اصل مهم در انتخاب یک مدرسه خوب

 کلاس بندی دانش آموزا :

برای انجام این کار لازمه تا اول مدیر مدرسه اقدام به تعریف کلاس تو سامانه سناد کنه . نحوه تعریف کلاس برای مدارس دولتی و غیر دولتی با هم متفاوته . بطور مثال برای تعریف کلاس تو مدارس دولتی باید اول سهمیه هر کلاس رو تو استان و منطقه با توجه به تعریف حداقل و حداکثر کلاس تعریف کرد و در آخر با اختصاص کلاس به مدرسه میشه کلاس بندی رو برای هر پایه انجام داد .

 

 راهنمای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی - تربیتی دانش آموزا :

برای اینکه معلما بتونن پیشرفت تحصیلی - تربیتی دانش آموزا رو وارد کنن لازمه تا مدیر مدرسه اقدام به تعریف کاربر معلم به ازای تعداد معلمای مشغول به کار تو مدرسه کنه . برای این کار مدیر مدرسه وارد سامانه سناد شده و برای هر معلم یک نام کاربری تعریف می کنه و بعد از اون رمز عبور برای هر معلم از طریق پیام کوتاه ارسال میشه . بعد از اون همه معلما می تونن وارد پنل مدرسه تو سامانه سناد بشن و ارزشیابی های تحصیلی - تربیتی دانش آموزای کلاس خودش رو وارد کنن .

  برای ورود به پنل مدرسه تو سامانه سناد ، هر معلمی باید با کد مدرسه ، کد ملی و رمزی که براشون از طریق پیامک ارسال شده اقدام کرده و بعد از اون ارزشیابی دانش آموزا رو ثبت کنن .

 

 برای اطلاع از سامانه سناد ابتدایی ، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: سامانه سناد ابتدایی ( هنوز منتشر نشده )

 

امکانات سامانه سناد در دوره متوسطه

امکانات فراهم شده برای دوره متوسطه تو سامانه سناد بیشتر از دوره ایتداییه ، داوطلبا دسترسی بیشتری تو این سامانه دارن . امکاناتی که تو سامانه سناد برای دوره متوسطه قرار داده شده ، شامل موارد زیر میشه :

 

 انجام فرایند ثبت نام :

برای انجام ثبت نام تو سامانه سناد لازمه تا مدیر مدرسه بعد از ورود به سامانه سناد وارد پنل مدرسه شده و به عملیات ثبت نام ، تعریف کلاس و ... دسترسی پیدا کنه .

 تعریف رشته پایه :

مدیر باید بعد از ورود به پنل مدرسه برای سال تحصیلی مورد نظر رشته پایه انتخاب کنه . بعد از تعریف رشته پایه های موجود تو مدرسه اقدام به ثبت نام دانش آموزا تو سامانه سناد می کنه .

 

 ثبت نام دانش آموز جدید :

برای این که عملیات یکپارچه سازی به درستی انجام بشه باید اطلاعات ثبت نامی دانش آموزای ورودی جدید رو هم تو این سامانه ثبت نام کنن . برای ثبت نام دانش آموزای جدید کافیه کدملی دانش آموز رو وارد کنن تا اطلاعات قبلی دانش آموز نمایش داده بشه و اقدام به ویرایش یا ثبت اطلاعات ثبت نامی کنن .

 

 تعریف و ایجاد کلاس :

بعد از مشخص شدن رشته پایه های مدرسه و ثبت اطلاعات دانش آموزای جدید مدیر باید اقدام به کلاس بندی همه دانش آموزا کنه . برای کلاس بندی از طریق سامانه سناد لازمه تا مدیر مدارس به این نکته توجه داشته باشن که مدارس دولتی طبق الگوریتم تعریف شده تو هر منطقه ، کلاس بهشون اختصاص داده می شه . مدارس غیر دولتی محدودیت کلاس ندارن و تو همه ماه های سال تحصیلی گزینه ایجاد کلاس تو سامانه سناد براشون فعاله  . 

 

 ثبت نمره :

امکان دیگه ای که آموزش و پرورش در رابطه با این پورتال برای دوره متوسطه در نظر گرفته امکان ثبت نمره تو سامانه سناد و امکان دریافت کارنامه از طریق سامانه همگامه . معلما برای ثبت نمره می تونن با انتخاب رشته و درس مورد نظرشون نمره دانش آموزا رو بصورت جداگانه ثبت کنن . هم چنین دانش آموزا می تونن با از طریق سامانه همگام کارنامه خودشون رو دریافت کنن .

 

 درخواست هدایت تحصیلی :

با استفاده از سامانه سناد دانش آموزا می تونن اولویت هدایت تحصیلی که زمان ثبت نام ، ثبت کردن رو دیده و در صورت تمایل تغییر بدن .

 

 

آدرس های جدید برای دسترسی به سامانه سناد

طبق آمار گفته شده از طرف آموزش و پروش ، از زمان راه اندازی سامانه سناد تا امسال ، یکپارچه سازی اطلاعات 13 میلیون دانش آموز از سراسر کشور بطور کامل تو این سامانه انجام شده . دسترسی به سامانه سناد برای تمام مقاطع تحصیلی با هم متفاوته ، آدرس دسترسی به این سامانه از سال 98 دچار یکسری تغییرات شده با استفاده از جدول زیر ، مقطع مورد نظر و نوع مدرسه می تونین وارد سامانه سناد بشین .

 

نوع مدارس آدرس جدید
مدارس پیش دبستانی p-snd.medu.ir
مدارس ابتدایی schsnd.medu.ir
مدارس متوسطه اول M1-snd.medu.ir
مدارس متوسطه دوم M2-snd.medu.ir
مدارس بزرگسال T-snd.medu.ir
مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای -استثنایی esm1p-snd.medu.ir
مدارس دوم متوسطه حرفه ای - استثنایی esm2p-snd.medu.ir
مدارس متوسطه اول استثنایی esm1-snd.medu.ir
مدارس متوسطه دوم استثنایی esm2-snd.medu.ir
مدارس پیش دبستان استثنایی ps-snd.medu.ir
مدارس ابتدایی استثنایی es-snd.medu.ir
سامانه پشتیبانی support-snd.medu.ir

 

نحوه بازیابی رمز عبور سامانه سناد

 

یکی از شایع ترین مشکلاتی که خیلی از افراد زمان ورود به سامانه سناد دارن ، فراموشی رمز عبوره . افرادی که به علت عدم دسترسی به رمز عبورشون قادر به وارد شدن تو این سامانه نیستن لازمه تا مراحل زیر رو اجرا کنن .

  • نحوه بازیابی رمز بطور خلاصه :
  1. ورود به سامانه سناد ابتدایی به آدرس schsnd.medu.ir
  2. فراموشی رمز عبور
  3. ورود به پنل مدرسه با کد جدید
  4. دسترسی به قسمت های مختلف از منوی سمت راست
  • راهنمای تصویری بازیابی رمز عبور

1. ورود به سامانه سناد ابتدایی به آدرس schsnd.medu.ir

 

 

2. انتخاب گزینه ورود به بخش مدارس

 

 

3. کلیک روی گزینه فراموشی رمز عبور

 

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد سامانه سناد پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین . همچنین پیشنهاد می کنیم با عضویت تو کانال تلگرامی مدارس تحصیلیکو از تمام اخبار مرتبط با مدارس مطلع بشین .

 

 تو دوران تحصیل ممکنه یکسری سوال ذهن دانش آموزا و اولیا رو به خودش مشغول کنه مثل : راه های پیشگیرس از افت تحصیلی و ایا کتاب حل المسائل خوبه یا نه و .... . برای اینکه به جواب تموم سوالاتون برسین ، حتما مقاله زیر رو بخونین .

در ادامه بخوانید: مشاوره تحصیلی مدارس

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ هدف از طراحی و راه اندازی سامانه سناد چیه ؟

✔️ هدف از ایجاد سامانه سناد یکپارچه سازی و دسترسی راحت تر مدیر مدرسه و کادر آموزش و پرورش به همه اطلاعات دانش آموزا برای برنامه ریزی اصولی و ... است که تو متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

2- ✔️ برای ورود به سامانه سناد باید از طریق چه سایتی اقدام کنیم ؟

✔️ سامانه سناد برای مقاطع مختلف تحصیلی اعم از ابتدایی ، متوسطه اول و دوم آدرس های مختلفی داره که تو متن مقاله آدرس تمام این سایتا گفته شده .

3- ✔️ چه امکاناتی تو سامانه سناد وجود داره ؟

✔️ سامانه سناد امکاناتی مثل ثبت نام و ویرایش اطلاعات دانش آموزا ، تعریف کلاس ، دریافت کارنامه ، ثبت نام المپیاد دانش آموزی و ... رو داره که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

منبع : سامانه سناد دانش آموزی snd.medu.ir





:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: